بازخوانی سخنان رهبر انقلاب درباره حمله آمریکا به هواپیمای ایرانی؛
نوشته شده توسط : محفوظ
روز 12 تیر سال 1367، جهان شاهد یکی از وحشیانه ترین اقدامات یک مدعی حقوق بشر در حمله به یک هواپیمای مسافربری بود. وقیحانه تر آنکه دولت آمریکا ابتدا مدعی جنگی بودن این هواپیما (!) و سپس مدعی اشتباهی بودن این حمله شد ولی در عین حال، رئیس جمهور آمریکا به فرمانده ناو حمله کننده، مدال افتخار داد. رهبر معظم انقلاب در سال 1370 و درسالگرد این فاجعه، در سخنانی تحلیلی از خوی آمریکا ارائه فرمودند که با هم می خوانیم:
«چند سال قبل از این، مثل همین روزها بود که یک ناو امریکایى در خلیج فارس، هواپیماى مسافربرى ایران را با قریب سیصد مسافر هدف قرار داد و آن را ساقط کرد و سوزاند و غرق نمود و همه‏ى آنان را از بین برد. بعد هم که اعتراض و جنجال شد و دنیا به حقانیت ملت ایران در این حادثه واقف گردید، عذرى خواستند و گفتند که ببخشید، اشتباه کردیم عجب، اشتباه کردید؟
برخلاف عرف موجود بین همین قدرتمندان امروز جهانى - که خیلى هم به انسانیت و مبانى اخلاق اعتنایى ندارند - هواپیماى مسافربرى را که محترم است و کسى اجازه ندارد به هواپیماى مسافربرى تعرضى بکند، با قریب سیصد مسافر ساقط مى‏کنید و بعد مى‏گویید که اشتباه کردیم. غلط کردید اشتباه کردید. اشتباه کردیم یعنى چه؟ اگر فرمانده‏ى آن ناو اشتباه کرده بود، پس چرا او را به محاکمه نکشیدید؟ چرا به او مدال دادید؟ چرا با انواع و اقسام گفته‏ها، به دشمنیهاى خودتان با ملت ایران ادامه دادید؟! چه اشتباهى؟ شماها در پیدا کردن هدفهاى شوم، هیچ‏وقت اشتباه نمى‏کنید؛ در رسیدن به کار زشت بر ضد ملتهاى مستقل، هیچ‏وقت اشتباه نمى‏کنید؛ درست مى‏روید و همان نقطه‏یى که زشت‏ترین و بدترین است، پیدا مى‏کنید. امروز استکبار جهانى این است، امروز امریکا این است، اینها از جنایت باکى ندارند.»
سخنرانى در دیدار با اعضاى جامعه‏ى انجمنهاى اسلامى اصناف و بازار و مجامع امور صنفى سراسر کشور، 13 تیر 1370



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: